Vianočné kampane

Vianočné kampane, ktoré vás chytia za srdce

Vianoce sú časom lásky a rodiny. Sú o intenzívnych emóciách, o vzájomnom rešpekte a úcte, ktorú preukazujeme svojim blízkym. Obdobie Vianoc využíva pre svoj marketing nejedna značka. Niekedy sa spoločnostiam podarí vytvoriť skutočne zaujímavú marketingovú kampaň, ktorá v nás rezonuje ešte dlho potom.

Teplo Vianoc je v našich srdciach

Spoločnosť KLM, holandský letecký dopravca, sa postarala o unikátnu a emotívnu vianočnú kampaň, ktorá bežala v roku 2016. Mnoho ľudí sa práve na Vianoce ocitá ďaleko od domova a svojich blízkych, a sú tak nútení stráviť sviatky sami. To ale nie je jediná možnosť. Niekedy sa totiž aj cudzinci môžu stať našimi priateľmi. Aj keď len na chvíľu. Sú to ľudia okolo nás, s ktorými môžeme prežiť krásne sviatočné chvíle.

Vianoce sú o zdieľaní

Sainsbury ‚s, sieť supermarketov vo Veľkej Británii, na počesť partnerstva s britskou charitou The Royal British Legion, do sveta v roku 2014 vypustila dojemnú reklamu. Príbeh vianočnej reklamy je zasadený do minulosti, do začiatku 1. svetovej vojny, kedy na štedrý deň britskí a nemeckí vojaci uzavreli dočasný mier. Vtedajšej neoficiálnej oslavy Vianoc sa zúčastnilo vyše 100 000 vojakov, ktorí na chvíľu zabudli, že sú nepriateľmi.
Reklama nám predstavuje čokoládu. Zisky, ktoré po spustení kampane Sainsbury ‚s z predaja čokolády získalo, boli darované charite na podporu členov armády a veteránov. Cieľom kampane bolo prinútiť ľudí odložiť mobily, interagovať s okolím a zhmotniť metaforu „spojenie“.

Je čas ísť domov

Virálnu reklamu z roku 2015 vytvorila najväčšia nemecká supermarketová spoločnosť Edeka. Rozpráva nám príbeh o starom mužovi, ktorý trávi Vianoce sám, pretože rodina je príliš zaneprázdnená. Po prijatí oznámenia o otcovej smrti, všetci ponáhľajú domov, kde na nich čaká prekvapenie.

Nielen dostávať, ale aj dávať je radosť

Reklama sa zameriava na malého chlapca, ktorý sa nemôže dočkať Štedrého dňa. Na prvý pohľad sa zdá, že sa chlapec, rovnako ako všetky deti, tešia na darčeky. Keď očakávaný moment konečne príde, malý chlapec uteká namiesto ku stromčeku do šatníka a vyťahuje z neho krabicu, s ktorou hrdo vchádza do spálne rodičov. Pretože niekedy sa jednoducho nemôžeme dočkať momentu, kedy milovanú osobu obdarujeme dokonalým darčekom, ktorý jej ukáže, ako cenná pre nás je.
WestJet reklamnou kampaňou získal mnoho verných zákazníkov. Postarali sa o darčeky a letenky zadarmo, ktoré rozdával ľuďom.